[FOTO] mijn Achatina's in the picture

Forumregels
Dit forum is bedoeld om specifieke soorten te bespreken. Om het overzichtelijk te houden vragen we om 'tags' te gebruiken bij het openen van een topic.
Toegestane tags:
[FOTO] duidt op een fototopic.
[INFO] duidt op een informatief topic, dit kan gaan over bijvoorbeeld een onderzoek, nieuwsbericht enzovoort.
[VRAAG] duidt op een vragentopic.
[OV] voor overige onderwerpen.

[FOTO] mijn Achatina's in the picture

Berichtdoor Rapalje » 16 Okt 2012, 00:36

Achatina fulica 'white jade' baby's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Achatina reticulata albino jonkies
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rapalje
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Re: [FOTO] mijn Achatina's in the picture

Berichtdoor Achatina » 16 Okt 2012, 10:09

Ik vind de White Jades' huisjes echt heel apart van kleur, als ik ze vergelijk met de jongen van mij. Maar daarentegen is de voet wel erg mooi wit van kleur. En je Reticulata's zien er ook zeer netjes uit.

Welke instellingen heb je gebruikt voor de bovenste WJ-foto's, en met welk apparatuur?
Bezoek nu onze Facebook voor meer informatie over SF!
Achatina
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor steve bruin » 16 Okt 2012, 10:15

Heel erg mooi!
steve bruin
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Berichtdoor Rapalje » 16 Okt 2012, 14:11

Thanks!

Ik denk dat één of twee van de white jades wel eens helemaal albino zou kunnen zijn want die heeft helemaal geen kleur op het huisje, de anderen hebben van die roodbruine streepjes. Hoe zijn ze bij jou dan? (foto's? :D )

De instellingen weet ik zo niet meer maar ik heb ze gemaakt met een Canon 400D en een oude kitlens die ik uit elkaar gesloopt heb; als je het voorste lensje eraf draait dan krijg je een soort macrolens :mrgreen: en als je het er losjes opschroeft dan werkt ie als een best wel leuke closeup lens. Niet zó handig want je kan niet scherpstellen dus zit aan een bepaalde afstand vast (heel dichtbij!) maar het kan wel leuke dingen opleveren voor arme sloebers die geen macrolens kunnen betalen :lol:
Rapalje
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor Achatina » 16 Okt 2012, 15:17

Die van 5 a 6 cm, zien er bij mij zo uit, en zo zagen ze er al uit toen ze klein waren. Heb geen duidelijke foto (nog) van de schelp, maar je ziet in ieder geval al de kleur. Ik zal straks even een andere regelen.

Afbeelding

Ik vind lenzen zelf ook behoorlijk prijzig, ik heb 1 extra gekocht via marktplaats, dat was een telelens voor 40 euro van Tamron. Er mankeert wel iets aan, de chip binnenin die de belichting regelt is half los, dus overbelichten kan erg snel. Maar met een beetje ervaring hou je daar rekening mee zonder dat je het in de gaten hebt. Dus in feite heb ik mijn complete set (dus ook de dSLR, wat een Canon EOS 350D is, en batterygrip) voor 220 euro. En persoonlijk vind ik dat niet zo slecht :) Weliswaar niet alles in 1x gekocht, maar toch :mrgreen:
Achatina
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Rapalje » 16 Okt 2012, 15:45

Dat klinkt als best een goeie deal :) ik heb ook bijna alles tweedehands, behalve de 50mm f1.8 lens (maar die is nieuw niet zo duur) en een goedkope flitser.

Ik zie niet zo heel veel verschil in de schelpjes - de mijne zijn vooral doorzichtiger denk ik, maar ze zijn ook echt nog klein, pas 2cm ofzo he.
Ik heb de kleintjes net verhuisd omdat ze steeds in winter/zomerslaap gingen; eerst droogde het wat te snel op (teveel gaatjes in de bak, oeps :P ) en nu wordt het denk ik te koud in het 'hok'. Heb ze bovenop het aquarium gezet, worden ze gelijk verwarmd - en ze zijn al gelijk een stuk actiever :D
Rapalje
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor Achatina » 16 Okt 2012, 16:18

Rapalje schreef:Dat klinkt als best een goeie deal :) ik heb ook bijna alles tweedehands, behalve de 50mm f1.8 lens (maar die is nieuw niet zo duur) en een goedkope flitser.

Ik zie niet zo heel veel verschil in de schelpjes - de mijne zijn vooral doorzichtiger denk ik, maar ze zijn ook echt nog klein, pas 2cm ofzo he.
Ik heb de kleintjes net verhuisd omdat ze steeds in winter/zomerslaap gingen; eerst droogde het wat te snel op (teveel gaatjes in de bak, oeps :P ) en nu wordt het denk ik te koud in het 'hok'. Heb ze bovenop het aquarium gezet, worden ze gelijk verwarmd - en ze zijn al gelijk een stuk actiever :D

Ja, een goede deal was het zeker!

Het grootste verschil zit hem vooral in de strepen en de donkere kleur aan de achterkant (mijn jongen hebben dat - nog - niet). Daarentegen lijken ze exact op mijn volwassen White Jades, dus dat verbaasde me nogal. Ik zoek zo nog wel een betere foto van de schelp.

Het is inderdaad wat koeler nu. Ik heb mijn verwarming standaard vrij hoog, maar toch was mijn A. Marginata var. Suturalis in winterslaap, gelukkig wel als volwassene. Dus heb nu de hele nacht de 2 warmtematten erachter aan laten staan, en heb nu een temperatuur van zo'n 28 graden. Maar die kruipt nu ook weer vrolijk rond!

Mijn bakken zijn overigens allemaal dicht, op de faunabox na, maar die staat in het terrarium. Klinkt misschien raar, maar wil niet dat mijn White Jade kruisen met een andere soort, zeker aangezien die andere binnen 2 maanden hopelijk is verkocht. Dus heb vrij zelden last van uitdroging :)
Achatina
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Rapalje » 16 Okt 2012, 23:08

Echt hele dichte curverboxen ja? Goh ik had verwacht dat ze dan zuurstofgebrek zouden krijgen...
Deze had al veel gaatjes omdat ik hem als rattenvervoersbak heb gebruikt, daar heb ik nu plastic folie omheen getrokken maar mss dat ik hem toch maar vervang. Mag ook wel iets doorzichtiger zijn. De reticulata's gaan wel goed maar hebben ook een stuk minder gaatjes.

Ik denk dat die kleur van het huisje misschien deels komt door de doorzichtigheid, denk dat het de darminhoud ofzo is? Ze zijn eigenlijk niet zo donker als ze lijken op die foto's. De huisjes zelf zijn een beetje bruin-gelig.
Rapalje
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor Theraphosa » 17 Okt 2012, 23:11

Leuk die witte slakken. Hoop ze ook ooit tegen te komen om aan te kunnen schaffen.
Theraphosa
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Berichtdoor MellyBVB » 21 Okt 2012, 20:32

Theraphosa schreef:Leuk die witte slakken. Hoop ze ook ooit tegen te komen om aan te kunnen schaffen.

De beheerder Achatina heeft de White Jade versie. Misschien heeft die er nog een aantal. Ik heb ze ook bij hem gekocht. Prima aangeleverd en mooie slakken!
3x A. Fulica
4x A. Fulica White Jade
8x A. Reticulata Albino
4x A. i. immaculata
3x A. fulica albino
4x A. fulica rodatzi
2x Caracolus excellens Barbados chocolate
100x +/- A. fulica Baby's
50 +/- A. Fulica White Jade Baby's
Gebruikers-avatar
MellyBVB
Achatina Achatina