Beste!
Ik was op Facebook aan het zoeken naar leuke slakken Fb pagina's.. zo kwam ik op dit forum terecht.
Mijn passie voor slakken is 3,5 jaar geleden begonnen. Ik deed een eind examen in voortplanting. Daar waar de regel stelde dat het om een hond of kat moest gaan deed ik moeilijk en stelde ik voor om mijn examen in de reptielen/amfibieën/insecten kant te doen omdat daar mijn interesses lagen. Na wat overleg mocht ik dan eindelijk beginnen in die sector! Ik koos voor een stel agaat slakken die op school aanwezig was, vergeten, uitgedroogd en wel! Na de juiste verzorging kwamen ze alweer mooi tot leven! 2 slakken heb ik in een terrarium bij elkaar gezet die niet al te breed was! En wat een geluk! De voortplanting heb ik op foto vast kunnen leggen en de eieren werden onder de grond tegen het raam aan gelegd! Zo kon ik mooi alles vastleggen en bijhouden! Met een ruime voldoende mogen halen! En 7 van de schattige baby's mee genomen naar huis.
Na een jaar waren ze al best gegroeid! Maar ik moest verhuizen! Op kamers! Dus 1 slak uitgezocht en deze mee genomen (de overige terug naar school.. ondertussen met de juiste verzorging!) En deze ene slak.. kreeg een naam! Schrouk!
nu nog een jaar later heb ik schrouk nog steeds! En er was nog een nieuwe bij gekomen die helaas inmiddels is overleden. Dit was een white jade met de naam Anne-Florence de 1e
Schrouk is nu +- 3 jaar oud en vertoeft alleen in een zeer ruime fauna box! Het liefst wordt sla of witlof gegeten maar de andijvie doet het ook vaak goed. Verder is schrouk een dood normale agaat slak.
Ikzelf ben 22 jaar en doe al sinds ik mij kan herinneren een studie gerelateerd aan dieren. Eerst VMBO groen en toen afgestudeerd Entrepreneur animal business op het MBO en nu Major student Dier en samenleving op het HBO.
Als ik mensen vertel dat mijn huisdier een slak is moeten ze meestal eerst lagen maar als ze me dan horen vertellen hoe bijzonder zo'n beestje eigenlijk is zijn ze gelukkig vaak wel geïnteresseerd.
groetjes Litavicos