Jullie hebben er een nieuwe slakjesfan bij!

Jullie hebben er een nieuwe slakjesfan bij!

Berichtdoor Joeke » 03 Jul 2013, 12:13

Hoi iedereen! :D

Afbeelding

Ik ben Joeke, een meisje van 24, woonachtig in Haarlem en sinds vorig jaar in het bezit van twee Afrikaanse reuzenslakken. (Volgens mij Achatina Achatina's.) Ze heten Sky en Shy. Een goeie vriendin van me kwam op een dag uit Berlijn terug waar ze vrienden had bezocht en ze had een kadootje voor me: een vriend van haar had een heleboel slakjes en aangezien mijn vrienden/kennissen mij direct associëren met slakken (ik krijg van iedereen altijd maar plaatjes van slakken op mijn Facebook, bijvoorbeeld) dacht zij dat het de perfecte huisdieren voor mij zouden zijn. Niets is minder waar, ik vind ze FANTASTISCH! Ik kan er zo gelukkig van worden om een tijdje naar ze te kijken, ik verwonder me elke dag nog om hoe ze bewegen, eten en over het glas glijden. Sky is de wat meer ondernemende van de twee, hij is iets sneller, eet meer en heeft een groter huisje. Shy komt uit hetzelfde nestje maar is een beetje een bangerd, als ik het terrarium openschuif gaat hij meteen in zijn huisje en komen zijn ogen er alleen nog maar uit steken. Sky slaapt het liefst op het plafond van het terrarium, terwijl Shy een klein gebroken theepotje als standaard slaapplaats heeft gebombardeerd. (Dat vind ik zó lief! Eerst was het een enorm ding, maar nu hij zo gegroeid is past hij er nog maar nét in!)

Komkommer en sla vinden ze het lekkerst, maar ze eten ook aardbeien en kersen, snijbonen, wortel, courgette en eigenlijk alles wat ik aan groenten en fruit in de bak gooi. (Ik noem het terrarium trouwens 'slakkenkooi' :lol: )

Daarnaast heb ik drie tuinslakken, twee met een geel huisje (en lichtgele huid) en een kleine bruine, welke soorten dat precies zijn moet ik nog uitzoeken. De bruine was in ons huis verzeild geraakt (waarschijnlijk aan een schoen blijven kleven) en die had een kapot huisje, dus bedacht ik dat hij hem beter in het terrarium van Sky en Shy kon repareren. Ondertussen is het huisje al lang en breed gerepareerd, maar ik vind het leuk om het verschil tussen de twee Afrikaanse en deze kleine snelle slak te zien. De twee gele heb ik van straat opgepakt omdat ik dacht dat de bruine misschien wel wat gezelschap kon gebruiken, maar ze zitten de hele tijd te slapen aan het plafond dus ik denk dat ik ze binnenkort weer buiten zet.

Ik hou al van slakken sinds ik heel klein ben. Van mijn moeder hoorde ik dat ik tijdens het leren van dierengeluiden ("welk geluid maakt de koe?" "Moeehhh") ook een geluid voor slakken had verzonnen: 'tssj-kaahhh, tssj-kaahhh'. Mijn ouders hebben een huisje in Frankrijk en in een dorpje in de buurt daarvan is een jaarlijks Slakkenfeest met slakken-praalwagens, races, natuurlijk ook escargots met kruidenboter om te eten, de bakker bakt brood in de vorm van slakken etc. Dit is mijn lievelingsfeestdag. :D ( http://www.flickr.com/photos/wwwlumafr/ ... otostream/ )

Ik kan immens gelukkig worden van slakken. Van mijn eigen Sky & Shy, maar ook van elke willekeurige slak die ik op straat of in het bos tegenkom. Dat ik dit forum nog niet eerder ben tegengekomen verbaasde me dan ook, maar ik ben blij dat ik er ben! :D

Wat fotoootjes:

Afbeelding
Op de dag dat ik ze kreeg

Afbeelding
Een paar weekjes later

Afbeelding
Omgeving van hun woning

Afbeelding
Verschil tussen Shy (de kleinste van de twee reuzenslakken) en het kleine bruine tuinslakje!

Afbeelding
Sky en het kleine bruine tuinslakje, en ik! :)

Afbeelding
Heeft er iemand honger? :mrgreen: Dit was vorige week, tijdens het verschonen van de slakkenkooi.

Zoo, dat was een lange voorstelpost!
Laatst gewijzigd door Joeke op 03 Jul 2013, 22:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Joeke
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Re: Jullie hebben er een nieuwe slakjesfan bij!

Berichtdoor QueSeraSera » 03 Jul 2013, 20:51

Welkom hier.
Mooie slakken heb je en wat hebben ze leuke namen! :)
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Gizmo » 03 Jul 2013, 21:11

Hee Joeke, ik ken jou van het dreadforum! Leuk je hier ook tegen te komen! :P
Gebruikers-avatar
Gizmo
Archachatina Marginata
Archachatina Marginata

Berichtdoor Joeke » 03 Jul 2013, 22:41

Dankjewel :D

en Gizmo: wat leuk haha! :D ik zag net al foto's van jouw slakken, supercute!
Gebruikers-avatar
Joeke
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Berichtdoor ziggycardon » 04 Jul 2013, 12:36

Welkom op het slakkenforum! :D
- 7 Agaatslakken - Achatina Fulica
- 2 Appelslakken (gele & blauwe variant)

Verder nog erg veel bezig met:
Reptielen (vooral hagedissen)
Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

Mijn ambitie: zooloog worden en tropische serre bouwen
ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor Tanja » 05 Jul 2013, 20:20

Welkom :)
Tanja
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Terug naar Even voorstellen