De dierenwinkelmedewerker die mij hielp, had al eens eerder gevraagd wat voor terrarium ik heb en raar staan kijken toen ik vertelde over de slakken.
Dit keer heb ik hem foto's laten zien en hij vroeg eerst hoe groot ze waren, toen ik de maten benoemde (10cm schelpgrootte en 15cm schelpgrootte) begon hij heel enthousiast te roepen 'Woooow, geweldig, wat gaaf, mooi, leuk, apart'.

Hij is er zelfs zó enthousiast over dat hij ze zelf ook in de winkel wil hebben en er over doorvroeg (prijzen, verzorging, grootte).

Ik heb hem aangeraden om eerst te gaan starten met de A. fulica, omdat deze naar mijn ervaring toch het makkelijkst zijn qua verzorging en aangeboden om zo nodig mee te zoeken naar kwekers.
Ook gaat hij zelf bij zijn terrarium/reptielenleverancier kijken of die slakken hebben en verkopen.
Eerdaags loop ik daar weer naar binnen en bied dan ook meteen even aan om ze te helpen met de verzorging (opstarten ervan) en evt caresheets&informatie voor klanten.
Het leuke is dat dit een DSZ is die z'n uiterste best doet om ervoor te zorgen dat alle dieren er goed bij zitten en ze hebben atm een heel kleine terrariumafdeling (lees: 1 terrarium en 2 schildpadbakken) en een redelijk grote aquariumafdeling met echt de meest leuke en mooie diertjes erin (waterslakjes, krabbetjes, kreeftjes, garnalen, kikkertjes, tig soorten vissen).
Deze week nog gaan ze verhuizen naar een ander pand en ik ben héél benieuwd naar hun nieuwe terrarium-afdeling aangezien ze graag wat aparts hebben zitten.