enthousiaste dierenwinkel

Overige slakkenonderwerpen

enthousiaste dierenwinkel

Berichtdoor QueSeraSera » 30 Mei 2013, 18:36

Vandaag ben ik weer eens bij de dierenwinkel geweest om m'n voorraadje cocopeat weer ff aan te vullen en wat zooi voor de kat te halen.
De dierenwinkelmedewerker die mij hielp, had al eens eerder gevraagd wat voor terrarium ik heb en raar staan kijken toen ik vertelde over de slakken.
Dit keer heb ik hem foto's laten zien en hij vroeg eerst hoe groot ze waren, toen ik de maten benoemde (10cm schelpgrootte en 15cm schelpgrootte) begon hij heel enthousiast te roepen 'Woooow, geweldig, wat gaaf, mooi, leuk, apart'. :mrgreen:

Hij is er zelfs zó enthousiast over dat hij ze zelf ook in de winkel wil hebben en er over doorvroeg (prijzen, verzorging, grootte). :D
Ik heb hem aangeraden om eerst te gaan starten met de A. fulica, omdat deze naar mijn ervaring toch het makkelijkst zijn qua verzorging en aangeboden om zo nodig mee te zoeken naar kwekers.
Ook gaat hij zelf bij zijn terrarium/reptielenleverancier kijken of die slakken hebben en verkopen.
Eerdaags loop ik daar weer naar binnen en bied dan ook meteen even aan om ze te helpen met de verzorging (opstarten ervan) en evt caresheets&informatie voor klanten.

Het leuke is dat dit een DSZ is die z'n uiterste best doet om ervoor te zorgen dat alle dieren er goed bij zitten en ze hebben atm een heel kleine terrariumafdeling (lees: 1 terrarium en 2 schildpadbakken) en een redelijk grote aquariumafdeling met echt de meest leuke en mooie diertjes erin (waterslakjes, krabbetjes, kreeftjes, garnalen, kikkertjes, tig soorten vissen).
Deze week nog gaan ze verhuizen naar een ander pand en ik ben héél benieuwd naar hun nieuwe terrarium-afdeling aangezien ze graag wat aparts hebben zitten.
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Re: enthousiaste dierenwinkel

Berichtdoor Tanja » 30 Mei 2013, 20:27

Leuk! :)
Tanja
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor steve bruin » 02 Jun 2013, 19:16

Leuk!
Hou er rekening mee dat het soort wat je heb aangeboden om mee te beginnen niet echt verkoop beter kan hij naar een ander beginners soort opzoek gaan.
steve bruin
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Berichtdoor QueSeraSera » 02 Jun 2013, 22:53

Hij wil echt wel reuzenslakken. ;)
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Achatina » 01 Jul 2013, 13:34

Ik denk niet dat het erg handig is voor een dierenwinkel om slakken te verkopen. De reden ervoor; Het levert niks op. Het verkoopt niet goed genoeg om ze snel weer kwijt te zijn, en uiteindelijk zal de verkoop met verlies gaan. Heb het al gezien bij de dierenwinkel en reptielenwinkel in Leeuwarden, het is gewoon geen goede optie. Wel jammer, maar er zijn gewoon te weinig mensen met interesse erin. Vooral nakweek vind men niet echt bijzonder, en grote slakken eten zo de verkoopprijs binnen een week op :P
Bezoek nu onze Facebook voor meer informatie over SF!
Achatina
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor QueSeraSera » 01 Jul 2013, 15:08

Ik ga het iig met hem overleggen wat hij wil en hoe hij dat voor zich ziet. ;)
Mocht hij besluiten om A. achatina in de verkoop te gooien, dan heeft hij aan mij alvast een klant gok ik zo. :P
Ben nl nog op zoek naar vriendjes voor Reusje in wildkleur, opdat er evt (mocht die positieflijst de slakken niet verbieden) gekweekt kan worden.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Achatina » 01 Jul 2013, 16:20

Hier bij de reptielenwinkel konden ze geen enkele slak bestellen bij kwekers. Het enige waar zij slakken weg konden halen is waar we ze zelf ook weghalen; Beurzen en hobbykwekers. Dus de inkoopprijs ligt erg hoog. Ik kon een keer via hun een A. Achatina Albino kopen, een jonkie, en dat zou me 25 euro per stuk gaan kosten. Vond ik echt veel te veel natuurlijk, dus daar heb ik voor bedankt. Heb nu 2 gekocht voor maar 20, uiteraard na wat afdingen. :P
Bezoek nu onze Facebook voor meer informatie over SF!
Achatina
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor QueSeraSera » 01 Jul 2013, 16:36

De A. fulica hebben me €6,75 gekost (verzendkosten).
De A. reticulata hebben me €10,- gekost, terwijl ze €20,- per stuk waard zijn (als ik me niet vergis).
De A. achatina heb ik geruild voor 3 halfwas A. fulica.
Reiskosten en entree beurs heb ik niet meegerekend in de aanschafkosten, omdat deze variëren.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor QueSeraSera » 28 Aug 2013, 00:19

De betreffende dierenwinkel heeft inmiddels 5 van mijn A. reticulata albino beebs zitten. :)
Ze wilden beginnen met 5 slakjes om te kijken of het een beetje zou lopen, dus ben benieuwd als ik daar volgende week binnen loop voor sepia hoeveel er dan nog zitten.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Terug naar Slakken algemeen