door ziggycardon » 17 Jun 2013, 16:21
Ik heb er geen ervaring mee, het enige wat ik weet dat ze uit Madagaskar komen, ze erg moeilijk en erg duur zijn. Ze zijn ook moeilijke eters (eten vooral mossen, schimmels, rottend hout, tropische bladeren) en ze gaan erg snel dood onder de verkeerde omstandigheden (ze stellen nogal hoge eisen).
Ik weet niet of je al ervaring hebt met slakken maar als je net met slakken begint zou ik echt een andere soort nemen want je leert natuurlijk ook geen autorijden met een ferrari. ;p
Je kunt misschien beginnen met Achatina Fulica of als je met een Discus-vormig schild wil blijven een Pleurodonte soort, hoewel ik over de laatste soort niet veel weet. Andere op het forum houden pleurodonte soorten en die kunnen je er wel meer uitleg over geven.
EDIT: Uit mijn opzoek werk blijkt ook dat ze enkele weken geleden wellicht ook voor het eerst zijn ingevoerd in Europa, wat wil zeggen dat qua verzorging en informatie bijna niets te weten is. Ook heeft nog nooit iemand met de sort gekweekt. Dus het is absoluut geen beginners soort!
- 7 Agaatslakken - Achatina Fulica
- 2 Appelslakken (gele & blauwe variant)
Verder nog erg veel bezig met:
Reptielen (vooral hagedissen)
Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen
Mijn ambitie: zooloog worden en tropische serre bouwen